Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Grafické znázornění stereometrických jevů
Kroupa, Ondřej ; Švub, Miroslav (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Aplikace pro podporu výuky středoškolské matematiky v oblasti stereometrických jevů a problémů zobrazených pomocí anaglyfů.
Učební program - rovinná geometrie a streometrie
Straka, Tomáš ; Kubíček, Radek (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Tento dokument popisuje způsob, jakým byl vytvořen prezentační sotfware matematiky pro základní školy. Tento program by měl pomoci pedagogovi při výkladu učiva a studentovi může tento nástroj pomoci pro pochopení látky. Po důkladném zvážení a spolupráci s pedagogy jsme vybrali jako objekt zájmu část matematiky s názvem rovinná geometrie a stereometrie. Přidala se k tomu i problematika zobrazení postupu při řešení konstrukčních úloh. V dokumentu je popsán postup práce  začínající analýzou, přes implementaci, až po testování. Důležitou částí je grafické rozhraní, ovládání programu a způsob vykreslování objektů v okně této aplikace.
Stereometrické úlohy v přijímacích zkouškách na střední školy a v maturitních zkouškách
HORÁČKOVÁ, Lenka
Cílem diplomové práce na téma Stereometrické úlohy v přijímacích zkouškách na střední školy a v maturitních zkouškách bylo zanalyzovat dostupné výsledky přijímacích a maturitních zkoušek z matematiky a na základě získaných informací vytvořit GeoGebra knihu příkladů na procvičování.
Řešení stereometrických úloh
KŘÍŽOVÁ, Kamila
Tato diplomová práce tematicky navazuje na bakalářskou práci s názvem Stereometrické úlohy, kde autorka řešila soubor příkladů metodou rovnoběžného promítání. V diplomové práci je stěžejní metodou zobrazování Mongeovo promítání. První část práce je věnována standartním úlohám, na něž dále autorka plynuje navazuje metrickými úlohami a úlohami o vzájemných polohách prostorových útvarů řešených v Mongeově projekci. Druhá část práce je jakýmsi didaktickým pohledem na stereometrii na základních školách. Zaměřuje se na prostorové úlohy u přijímacích zkoušek, na schopnost žáků je řešit a na didaktické pomůcky a prostředky, které pomáhají rozvíjet prostorovou představivost žáků.
Stereometrické úlohy řešené v programu GeoGebra
HORÁČKOVÁ, Lenka
Cílem bakalářské práce na téma Stereometrické úlohy řešené v programu GeoGebra bylo vytvořit kolekci vlastních řešených příkladů ze stereometrie z učiva v rozsahu od základní školy, přes střední školu až po vysokoškolskou přípravu učitelů matematiky. Podpůrným prostředkem pro tuto bakalářskou práci je program GeoGebra. Práce se zaměřuje zejména na hranatá tělesa v rozsahu učiva na základních a středních školách a částečně i na vysokých školách.
Anaglyfy a jejich využití ve výuce stereometrie
Matěková, Radka ; Surynková, Petra (vedoucí práce) ; Šarounová, Alena (oponent)
Práce se zabývá anaglyfy a jejich tvorbou. Poskytuje přehled o lineární perspektivě, která je základem pro vytváření anaglyfů. Vysvětluje pojmy lineární perspektivy a možné postupy, jak konstruovat průměty v tomto promítání. Popisuje vznik anaglyfů za pomoci dvou středových promítání, speciálně lineárních perspektiv. Podává informaci o nejčastěji používaných typech anaglyfů a o tom, jaké situace tyto anaglyfy modelují. Zabývá se i ruční konstrukcí anaglyfu a možností tvorby anaglyfů v rýsovacích softwarech. V třetí kapitole pak využije anaglyfy při řešení problémů, které se probírají v rámci stereometrie na středních školách. Třetí kapitola vznikla ve dvou verzích - každá obsahuje jiný druh anaglyfů zobrazujících shodné prostorové situace. Přílohou práce jsou 3D brýle (red cyan) a CD, na němž lze najít dvě verze bakalářské práce a dále soubory, v nichž je vymodelován vznik anaglyfu. Práce je určena učitelům a studentům a je možné ji použít ve výuce stereometrie na střední škole.
Rozvoj geometrické představivosti prostřednictvím her
Charvátová, Lenka
Diplomová práce se zabývá rozvojem prostorové představivosti žáků pátých tříd základní školy prostřednictvím her. Cílem diplomové práce je zjistit, jakou úroveň prostorové představivosti tito žáci mají a pomocí cíleného působení na některé z nich se pokusit ji rozvinout, dále zjistit jaký vztah mají tito žáci k matematice a geometrii. Práci tvoří tři stěžejní části. Jedná se o část teoretickou, která s využitím odborných zdrojů popisuje a objasňuje základní pojmosloví z oblasti prostorové představivosti. Dále o část praktickou, která obsahuje autorkou vytvořený soubor úloh, jimiž byla prostorová představivost žáků rozvíjena. Třetí částí, výzkumnou, je vlastní šetření, které se prostřednictvím metod testu a dotazníku zaměřuje na zjišťování úrovně prostorové představivosti žáků pátých tříd před a po cíleném působení, a na zjištění jejich vztahu k matematice a geometrii.
Využití programu Sketchup k rozvoji prostorového myšlení u~žáků základních škol.
MACOURKOVÁ, Renata
Tato práce je zaměřená na rozvoj prostorového myšlení pomocí počítačového programu SketchUp. V teoretické části se věnuji stručné charakteristice programu SketchUp, definicím prostorového myšlení, jeho vývoji, využití, výskytu v RVP ZV a v učebnicích pro ZŠ a jeho rozvoji. Hlavní částí práce je několik příkladů, které jsem vytvořila, a jejichž cílem je rozvoj prostorového myšlení. Všechny příklady jsou realizovány v programu SketchUp. Práce obsahuje metodické poznámky, cíle a řešení jednotlivých příkladů.
Rozvoj geometrické představivosti prostřednictvím her
Charvátová, Lenka
Diplomová práce se zabývá rozvojem prostorové představivosti žáků pátých tříd základní školy prostřednictvím her. Cílem diplomové práce je zjistit, jakou úroveň prostorové představivosti tito žáci mají a pomocí cíleného působení na některé z nich se pokusit ji rozvinout, dále zjistit jaký vztah mají tito žáci k matematice a geometrii. Práci tvoří tři stěžejní části. Jedná se o část teoretickou, která s využitím odborných zdrojů popisuje a objasňuje základní pojmosloví z oblasti prostorové představivosti. Dále o část praktickou, která obsahuje autorkou vytvořený soubor úloh, jimiž byla prostorová představivost žáků rozvíjena. Třetí částí, výzkumnou, je vlastní šetření, které se prostřednictvím metod testu a dotazníku zaměřuje na zjišťování úrovně prostorové představivosti žáků pátých tříd před a po cíleném působení, a na zjištění jejich vztahu k matematice a geometrii.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.